Prevodový pomer:5,0:1
Počet ložísk:6+1
Brzdový systém:Predná brzda + voľnobežná
Rozmer:4000Cievka:Alumínium
Materiál tela navijáka:Grafit
Hmotnosť:370 g
Kapacita cievky:0,25 mm / 310 m
Riken Method 4000 je séria s dokonalou prednou brzdou, jednoduchým a čistým strieborným dizajnom, univerzálne použiteľná, navyše séria, ktorá plne vyhovuje všetkým potrebám method feederového rybolovu, v skutočne elegantnom outfite.
Kľuka navijáku je obvyklá verzia pre špičkové modely, čo zvyšuje praktické a pohodlné používanie a prepravu.
Navijak s hladkým, vyváženým chodom, o ktorom sa dá povedať, že je takmer univerzálny, vo vysokej kvalite očakávanej od Ryobi.
13. Kovová cievka (tradičný) Kovové cievky sú na navijákoch čoraz bežnejšie. Použitie ľahkej cievky v klasickom štýle, ktorá je odolná voči vonkajším fyzikálnym vplyvom a korózii, dodáva navijaku elegantný vzhľad.
10. Baitrunner(voľnobežná brzda)
Aktiváciou baitrunneru na zadnej strane navijaka môže ryba stiahnuť vlasec z cievky. To je dôležité najmä pri nočnom love a love dravých rýb. Na jednej strane to ulahčuje rybám proces prehĺtania a na druhej strane je možné sa vyhnúť tomu, aby ryby odišli s našou udicou pri nočnom rybolove. Tvrdosť baitrunneru sa dá nastaviť skrutkou na zadnej strane navijaka. Dôležité je, že pri zdolávaní musí byť použitá hlavná brzda! Voľnobežná brzda nie je vhodná na zdolávanie, jej nadmerné zaťaženie môže spôsobiť poškodenie navijaku. Pred zasekávaním je potrebné vypnúť saciu brzdu, inak môže z cievky uniknúť veľké množstvo vlasca, čo môže viesť k tvorbe nežiaducich uzlov. Navijaky s baitrunnerom sú medzi rybármi čoraz populárnejšie. Tento univerzálny typ navijakov dnes s veľkou obľubou využívajú aj klasickí rybáry loviaci na ťažko a aj rybáry loviaci technikou feeder.
Na navijakoch sa čoraz častejšie stretávame s kovovou cievkou. Odľahčená cievka klasického tvaru je odolná voči vonkajším fyzikálnym vplyvom a korózii.Zapnutím voľnobežnej brzdy, ktorá sa nachádza v zadnej časti navijaka, dokáže ryba stiahnuť šnúru z cievky. Toto má dôležitú úlohu predovšetkým v noci pri love dravých rýb. Tvrdosť tejto brzdy možno regulovať skrutkou v zadnej časti navijaka. Dôležité je, že pri zdolávaní musíme používať hlavnú brzdu. Pre zdolávanie voľnobežná brzda nie je vhodná, prílišná záťaž môže spôsobiť poškodenie navijaka. Pri záseku musí byť bojová brzda vo vypnutom stave, pretože môže dôjsť k odmotaniu veľkého množstva šnúry, čo môže viesť k vzniku nechcených uzlov. Navijaky s voľnobežnými brzdami sú čoraz populárnejšie. V súčasnosti používajú tento univerzálny typ navijakov aj zástancovia klasického lovu zo dna a feeder rybári.